08.03.2021 |

Watt Neues Juni 2020

Liebe Leserinnen und Leser,
nachdem die erste Corona-Welle in Deutschland überstanden ist, müssen wir alle trotzdem - oder gerade deshalb - flexibel bleiben, damit die die Maßnahmen zur langfristigen Eindämmung der Pandemie auch greifen.

Dies gilt insbesondere für größere Veranstaltungen, deren Rahmenbedingungen seitens Ländern und Kommunen jeweils der aktuellen Entwicklung angepasst werden. Jenseits von 250 Teilnehmenden bleiben Zusammenkünfte bis mindestens Ende Oktober verboten. Vor diesem Hintergrund muss in diesem Jahr leider die Zugvogelmusik ausfallen und der Wadden Sea Day muss verschoben werden. Diese zentrale Veranstaltung der Trilateralen Wattenmeer-Gemeinschaft richtet sich in erster Linie an Akteure aus Politik, haupt- und ehrenamtlichem Naturschutz und Wissenschaft und findet sonst stets Ende August statt. Mit diesem zusätzlichen Newsletter (die nächste turnusgemäße Ausgabe erscheint im August) möchten wir möglichst viele Interessierte erreichen, deren Feedback für einen neuen Termin gefragt ist. Darüber hinaus finden Sie einige weitere aktuelle Nachrichten.

Gemeinsam werden wir flexibel und kreativ diese Ausnahmesituation weiterhin meistern. Bitte bleiben Sie gesund!

Ihr Peter Südbeck
Leiter der Nationalparkverwaltung Niedersächsisches Wattenmeer

wsd

© Reno Lottmann

Due to the current Sars-Cov-2 situation the Wadden Sea Day 2020 (scheduled date August 27th) has to be organised later this year. Participants are asked for feedback by a brief online questionnaire.

Wadden Sea Day 2020: Global Cooperation in a Changing World
Wadden Sea Flyway Initiative
originally planned for 27 August 2020

organized by Lower Saxon Wadden Sea National Park Authority & Common Wadden Sea Secretariat

The 2020 Wadden Sea Day will focus on the achievements of the Wadden Sea Flyway Initiative since it was launched in 2012, its role in international conservation, and the state of bird populations on the East-Atlantic Flyway. Most importantly, views from scientific and conservation projects along the flyway together with future perspectives for the Wadden Sea Flyway Initiative will be discussed. The designation as World Heritage site by UNESCO is a recognition of the Wadden Sea’s crucial importance and responsibility for the conservation of migratory birds on a global scale. Upon request by UNESCO, the Trilateral Wadden Sea Cooperation (TWSC) aims to strengthen cooperation on management and research activities with States Parties on the African Eurasian Flyways, which play a significant role in conserving migratory species along these flyways.

Invited are policy-makers, conservation managers, scientists and non-governmental organizations working in the field.

Due to the current Sars-Cov-2 situation it is not possible to organise the Wadden Sea Day 2020 in August. Therefore, we consider to organise the meeting later in the year. To this end, we would like to hear your opinion on a meeting later in 2020 by answering the following questionnaire (answering takes 2 minutes):

At the original date, on 27 August 2020, there will be a special online event!

If you have further questions, please contact
Ms Susanne Berndt

Titel Vorarbeiten